رزومه ادمینی: کلید موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی-راهبرد معاصر

رزومه ادمینی: کلید موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی

«چقدر تجربه داری؟» این اولین سؤالی است که کارفرماها در بدو ورود به بازار کار از شما خواهند پرسید. تجربه شما، می‌تواند ریشه در تحصیلات دانشگاهی، فعالیت‌های داوطلبانه، دوره‌های آموزشی یا حضور در فضاهای شغلی داشته باشد. در هر صورت، برای اینکه بتوانید به شغل مورد علاقه خود برسید، باید تجربه و مهارت خود را به کارفرما ثابت کنید.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 13
کد خبر: ۲۵۴۲۶۰

به گزارش راهبرد معاصر، حوزه‌های کاری مختلف، رزومه‌های خاص خود را نیاز دارند؛ مثلا اگر می‌خواهید ادمین شوید، نمی‌‌توانید از رزومه مربوط به حسابداری استفاده کنید! رزومه ادمینی، ویژگی‌ها و اصول خاص خود را دارد و در صورت استفاده درست، می‌تواند مسیر یافتن شغل را بسیار برایتان هموار کند.

رزومه ادمینی: کلید موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی

چرا برای ورود به بازار کار ادمینی نیاز به رزومه داریم؟
کارفرماها برای اینکه به کارجو اعتماد کنند، نیاز به بررسی تجربیات او دارند. هر فردی بر اساس مسیر تحصیلی و شغلی‌ای که پیموده است، دارای تجربه‌های بزرگ و کوچکی است که ممکن است به حوزه شغلی مورد نظر او مربوط باشند. وقتی تمام تجربه‌های خود را در قالب یک رزومه منظم برای کارفرما ارسال می‌کنید، چند اتفاق مثبت می‌افتد:


•    کارفرما می‌تواند تمام تجربه‌های ادمین را به صورت یکجا مشاهده کند و درباره استخدام او تصمیم بگیرد.•    تجربه‌های مهم و مرتبط بر اساس انتخاب خود فرد و طبق میزان اهمیت آن‌ها چیده می‌شوند تا مهم‌ترین اطلاعات بیشتر در معرض دید باشند.
•    کارجو دیگر نیازی به ارائه توضیح برای کارفرماهای مختلف ندارد و فقط کافی است رزومه خود را ارسال کند.
•    رزومه‌های کتبی، نسبت به بیان شفاهی توانمندی‌ها و تجربیات، گویاتر و مستندتر هستند؛ به همین دلیل کارفرماها آن را ترجیح می‌دهند.


بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید چگونه کار ادمینی پیدا کنیم؟، اولین قدم این است که یک رزومه قوی و کامل برای خود بسازید.


بخش‌های اصلی یک رزومه ادمینی خوب

رزومه ادمینی: کلید موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی

رزومه‌ها می‌توانند بسیار مختصر و در عین حال، ‌ مفید و کاربردی باشند. برای نوشتن یک رزومه ادمینی خوب و کامل، نیازی به صفحات طولانی و شلوغ ندارید. اگر می‌خواهید رزومه شما، کوتاه و کارساز باشد، حتماً بخش‌های زیر را به آن اضافه کنید:


۱- اطلاعات شخصی و تماس
در نخستین بخش رزومه خود، باید اطلاعات شخصی خود را ذکر کنید. ارسال رزومه با اسامی مستعار، به برند شخصی شما آسیب می‌زند و ممکن است باعث لطمه خوردن به اعتماد کارفرما شود. در این بخش، نکات زیر را قید کنید:
•    نام و نام خانوادگی
•    تاریخ تولید
•    وضعیت تأهل (ضروری نیست اما ممکن است برای برخی کارفرماها مهم باشد.)
•    محل سکونت (نیازی به شرح آدرس دقیق نیست)
•    شماره تماس (شماره‌ای که همیشه در دسترس باشد و از آن برای فعالیت‌های کاری خود استفاده کنید.)
•    آدرس شبکه‌های اجتماعی (در صورتی که به فضای کاری شما ارتباط دارند.)
•    آدرس ایمیل معتبر


۲- سوابق تحصیلی و دوره‌ها
در بخشی از رزومه خود، خیلی کوتاه به تحصیلاتتان اشاره کنید. حتی اگر حس می‌کنید حوزه تحصیلی شما به کار ادمینی مربوط نمی‌شود، باز هم اشاره به آن خالی از لطف نیست. افرادی که تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، بیشتر مورد اعتماد کارفرماها قرار خواهند گرفت.


همچنین حتماً به دوره‌های آموزشی مربوط به ادمینی، طراحی، تولید محتوا یا هر مورد مرتبط دیگری اشاره کنید. این موارد، به خصوص برای تازه‌کارها، بسیار راهگشا خواهند بود.


۳- سوابق کاری (حتماً مرتبط باشد)
بخش مهم و اصلی رزومه شما، به سوابق و تجربه‌های کاری اختصاص دارد. در این بخش باید کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید و به ادمینی مرتبط بوده است قید کنید. ارائه تجربه‌های کاری غیرمرتبط، فقط رزومه را بیش از حد شلوغ می‌کند و به کارفرما این ذهنیت را می‌دهد که شما به اندازه کافی در زمینه شغلی خود تخصص ندارید.


البته سوابق شغلی مرتبط، حتماً نباید مستقیماً با ادمینی در ارتباط باشند. مثلاً، اگر قبلاً در حوزه طراحی گرافیک فعالیت کرده باشید، می‌توانید برای رزومه ادمین تولید محتوا به آن اشاره کنید. در این بخش، باید نهایت صداقت را به خرج بدهید، زیرا در هر صورت در جلسه مصاحبه مهارت‌های واقعی شما مشخص خواهد شد.


۴- فعالیت‌های داوطلبانه مرتبط
گاهی ممکن است در دوران دانشجویی یا صرفاً به دلیل علاقه شخصی، کارهایی انجام داده باشید که به حوزه ادمینی مربوط باشد. مثلاً، ممکن است خودتان یک پیج داشته باشید و در آن تولید محتوا کنید یا قبلاً پیج مربوط به دانشگاه یا مدرسه را مدیریت کرده باشید.


اشاره به فعالیت‌های داوطلبانه مربوط به حوزه ادمینی، به خصوص اگر با نمونه کارهای قوی همراه باشد، می‌تواند تأثیر خوبی روی ذهن کارفرما بگذارد و شانس استخدام را بالا ببرد.


۵- نمونه کارهای قوی

رزومه ادمینی: کلید موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی
 تجربه‌های کاری شما، در نمونه کارهایتان به نمایش درمی‌آید. بنابراین، حتماً در بخشی از رزومه خود، به نمونه کارها بپردازید. در این بخش، نیازی به آوردن تمام کارها نیست؛ به خصوص وقتی کمی زمان از فعالیت کاری شما می‌گذرد، تعداد نمونه‌ها زیاد می‌شود و امکان اشاره به تمامی آن‌ها وجود ندارد. در چنین شرایطی، بهتر است قوی‌ترین و کامل‌ترین نمونه کارهای خود را به رزومه پیوست کنید.


نمونه کارهای ادمینی، می‌تواند شامل پیج‌های مدیریت شده، محتواهایی که تولید کرده‌اید و تصاویر یا ویدئوهایی که ساخته‌اید باشد.


۶- حقوق پیشنهادی
در رزومه خود، حتماً حقوق مدنظرتان را ذکر کنید. اگرچه در نهایت، دستمزد نهایی شما بر اساس صحبت‌هایتان با کارفرما تعیین می‌شود، اما در هر صورت، داشتن بازه حقوق مشخص به شما و کارفرما کمک می‌کند با دید روشن‌تری وارد جلسه مصاحبه شوید. حقوق ادمینی می‌تواند به شکل ساعتی یا بر اساس تعداد پروژه‌ها تعیین شود.
بازه حقوق پیشنهادی، نباید بیش از اندازه بیشتر یا کمتر از حد معقول باشد، وگرنه به وجهه شغلی شما آسیب خواهد زد.


۷- نحوه همکاری
ادمینی جزو شغل‌هایی است که امکان کار به شکل حضوری، دورکاری، تمام وقت یا پاره‌وقت را دارد. در رزومه، حتماً به مدل همکاری مورد نظر خود اشاره کنید. این بخش، بهتر است در قسمت پایانی رزومه بیاید. این کار باعث می‌شود مدل همکاری ترجیحی شما، روی تصمیم کارفرما تأثیر نگذارد و پس از مشاهده نمونه کارها و تجربیات، درباره همکاری یا عدم همکاری با شما تصمیم بگیرد.


چگونه رزومه خوب بسازیم؟

رزومه ادمینی: کلید موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی
ساخت رزومه تمیز و مرتب، نیاز به دانش گرافیک و طراحی ندارد. گاهی حتی با برنامه Word هم می‌توانید یک رزومه عالی برای خود بسازید. با این حال، برنامه‌هایی وجود دارند که در ساخت رزومه‌های باکیفیت به شما کمک خواهند کرد. از جمله ابزارهای عالی برای ساخت رزومه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    سایت CV builder: برای اینکه رزومه فارسی یا انگلیسی خوب و قوی بسازید، وارد آدرس Cvbuilder.me شوید. در سایت ثبت‌نام کنید و قدم به قدم، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در نهایت می‌توانید رزومه خود را با طرح، رنگ و فرمت دلخواه دانلود کنید و برای کارفرما بفرستید.


•    اپلیکیشن Canva: اگر دوست دارید رزومه شما خاص و منحصر به فرد به نظر برسد، می‌توانید از برنامه کانوا استفاده کنید. در این برنامه، صدها تمپلیت خاص برای ساخت رزومه وجود دارد که می‌توانید تغییرات دلخواه را روی آن‌ها اعمال کنید. البته برای استفاده از این مورد، نیاز به کمی خلاقیت و هنر طراحی خواهید داشت.

 

سخن پایانی
ادمینی هم مانند هر شغل دیگری، نیاز به مهارت‌ها و تجربه‌های خاص خود دارد. برای اینکه این مهارت و تجربه را به کارفرما نشان دهید، باید یک رزومه قوی بسازید. در این مقاله، نکات ضروری برای ساخت رزومه ادمینی را ذکر کردیم. امیدواریم با این نکات، بتوانید وارد جلسه مصاحبه شوید و شغل دلخواه خود را به دست آورید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده